Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mass Effect 2 - masovo efektný (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

dohrane je to fajn...len ta narocnost...bolo to az prilis lahke...
 

re:

skus Hardcore alebo Insanity, hned ta ta lahkost prejde :-)
 

 

hej, ale vtedy som prestal mat pocit ze hram rpg, ale aj ta akcna hra bola fajn :)
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

Prave hram ME jednotku a musim povedat, ze dvojku si dam z ucty k jednotke. Skvela hra a pre mna ako sci-fi fanatika "an absolute must".
 

 

Prave sci-fi fanatik by mal vidiet klisovitost a az detskost predostieraneho pribehu. Zavisi asi od narocnosti.
 

 

v akom príbehu dnes nenájdeš klišé? v žiadnom bez rozdielu žánru...veď všetko tu už raz bolo :) a detinskosť príbehu? hlavná kostra (tá dohrateľná za 4 hodiny) je možno jednoduchá... ale zahrať túto hru bez bočných questov? to nemá zmysel, navyše to množstvo rozhodnutí, ktoré ovplyvní ďalší dej... veľakrát som sa zastavil a rozmýšľal, čo bude lepšia možnosť aj z toho dôvodu, že keď raz príde ME3 tak sa bude dej riadiť mojimi rozhodnutiami z dvojky (čo považujem za geniálny nápad a malo by to byť vzorom pre ďalšie hry)
 
Hodnoť

ME

Je to asi pol roka co som dohral ME a musim povedat, ze pre mna je hra taka nemastna neslana. Tam, kde KotoR exceloval, ME sa len necinne prizera. Dej tam sice bol ale pocas hry sa akosi nemenil, alebo menil len naoko (na zaciatku je vam povedane koho mate zabit, hra pokracuje jeho hladanim a konci jeho smrtou, nic viac, nic menej, velka skoda). Emocie som akosi tiez nepocitoval, obetovanie akehokolvek clena posadky by mi nerobilo ziadny problem, kedze vacsina vam aj tak liezla do hrubeho creva, taktiez skoda. RPG prvky boli tiez velmi podarene, asi v polovici hry som zistil ze som si poslednych 7 levelov vobec neupdatol statistiky, kedze mi akosi ani nechybali a s bojmi som problem nemal. Hra sa tvarila ze je otvorena a rozlahla ale tam kde nic nie je, ani smrt neberie. Pre mna teda velke sklamanie, neviem preco tolko ospevovania, v porovnani s takym Kotorom alebo Anachronoxom (od tvorcov by sa mali ucit ako sa robia hry s ozajstnymi emociami a dejom) je ME len taky slaby odvar, ktory vyhovuje skor nenarocnym hracom.
ME2 som nedavno skusal, z 3 hodin hracieho casu som 2,5 hod cumel na nezazivne rozhovory plne kecov o tom aky je Sheppard uzasny a ako vsetkych zachrani (coze????) . Lod sice vybuchla a bla bla bla, v nasledujucom videu sa dozvieme, ze ho superzazracne ozivili a lod spravili fungel novu (naco bolo toto dobre???). Samozrejme podobna dejova sablona ako v prvom diely - musite sa vydat na tajomnu "sebevrazednu misu"(este vam to neprislo smiesne??? mna uz smiech davno presiel), len vy a par ludi ktorych sa vam podari prehovorit/naverbovat (uzasne!!!).
Hra to zla (za najvacsiu prednost povazujem boje) nie je ale hovorit o nej ako o hre s najlepsim pribehom sa mi zda smiesne, teda skor smutne.
 

 

no ono ani taka MGS seria nema prevratny pribeh a co kolko to ma fanusikov po celom svete
 

 

Tvorcovia Mass Effectu by sa mohli ucit od tvorcov KOTORu? :)
BioWare was established in February 1995 by Ray Muzyka, Greg Zeschuk, and Augustine Yip, who had graduated together from medical school at the University of Alberta.[1] Its first game was released the following year. During its ten years as an independent company, BioWare developed Shattered Steel, the Baldur's Gate series, MDK2, Neverwinter Nights, Star Wars: Knights of the Old Republic, and Jade Empire.

:) su to ti isti ludia. Inak, hral som oba KOTORy - Mass Effect mi pride byt rovnako dobry. Aj dejovo. Ale sto ludi sto chuti.
 

..

To, ze Kotora a ME robilo jedno studio mi je jasne (nie som novacikom), ta cast patrila pochopitelne k Anachronoxu (ION STORM). Otazne je kolko ludi z povodneho timu robilo ME, kedze legendarne hry nerobia herne studia (myslene ako meno herneho studia) ale ludia (teda projektove timy), preto mi je v podstate jedno o ake studio sa jedna, skor mi ide o mena vyvojarov.
 

 

Ano, to je pravda. Ja to vsak beriem ako Bioware a zatial ma ziadna ich hra nesklamala, a kazda z nich je na prvych miestach v mojej sukromnej hitparade, a to som zazil vsetko mozne od cias Penetratora, Tunelera, Police questov, Larryho a x dalsich veci.
 

 

Suhlas. Herny priemysel sa zacina podobat Holywoodu - oprasene stare idey remaknute do odvarenej podoby pristupnejsej masam. Hlavna postava superhrdina od prvych minut, aby mali deti zo seba radost, RPG prvky len naoko, aby sa to malo sancu predat aj RPG nadsencom a zaroven to ani nahodou nebolo prilis obtiazne pre bezneho Jana (zvysovanie obtiaznosti na liecenie takehoto problemu skutocne nefunguje, pretoze to len predlzi cas straveny s hrou, nezvysi vyznam spravnych rozhodnuti v nej).
Videli sme to iste uz predtym a lepsie - Kotor (minimalne 1) mal hlbsie RPG (aj ked na svoju dobu uz tiez zjednodusene!) a ovela originalnejsi a zaujimavejsi pribeh.
Tento trend badat napriec celym hernym priemyslom, k vacsine dnesnych "peciek" existuje to iste v starsom a lepsom vydani.
 

 

v tom prípadade by si sa mal poobhliadnuť po zaklínačovi.. ak si to nehral tak nebudeš sklamaný
 
Hodnoť

ehm

To sa podarilo máloktorému RPG: buď to bolo o vašich taktických možnostiach alebo sa hádzalo kockou. ano prave preto sa tomu hovori RPG ze nestaci machat mysou a strielat po vsetkom co sa pohne ale treba premyslat. az si to budem chciet proste odstrielat tak si zahram strielacku a nie RPG. tieto zjednodusovania hier kvoli tomu aby to mohol hrat kazdy mantak ma uz trochu stvu. nakoniec bude vsetko bezat na rovnakych principoch a zanre ako take zaniknu (ok troch prehanam ale zas tak moc asi nie) a to sa mi nepaci. aby ste ma zle nechapali ja netvrdim ze to je zla hra a zrejme bude aj dost dobra a uspesna, ale to neznamena ze nemozem byt rozcarovany a nemozem frflat.
 

 

Je to zla RPG (ak sa to tak vobec da volat), ale FPS suboje ako argument na toto nestacia. Nemecke Gothic-y/Risen mali tiez vyslovene akcny subojovy system, ale nevadilo to - suboje boli tazke a vyvin postavy mal na uspesnost v nich naozaj vyznamny vplyv.
 
Hodnoť

No tak co to tu mame...

A este treba dodat, ze KOTOR 2 robili Obsidian...

KOTORy a ME su kazdy orientovane na trochu ine publikum. Z Kotoru citit, ze primarnou platformou bolo PC, kym ME vykazuje hlavne v ovladani a rozhrani pokrocilu konzolitidu. KOTORy maju dost vysoko kvalitny writing a takticky system skupinoveho boja a su viac pribehovo prepracovane, kym ME ma vacsie moznosti v galaktickom prieskume a celkovo posobi viac ako interaktivny filmovy zazitok.
Z tychto dvoch konceptov mi viac k srdcu prirastol KOTOR, ale porovnavam ale iba s ME1, 2ku som este netestoval.
Na ME1 bola opravnene kritizovana stupidna AI protivnikov (naco sa schovavat medzi krabicami a snazit sa o takticky postup, ked staci pockat pred dverami do miestnosti kym mi vsetci po jednom nenabehnu na musku?), levelling vybavenia nutiaci kazdu chvilu vymienat zbrane, brnenie a modifikacie za vyssiu verziu, prazdne a stereotypne planety a zakladne, znacne nudny inventar. Dialogy a encyklopedia boli naopak celkom dobre. Scena, kedy Sheparda galakticka rada vymenuje za prveho ludskeho Sceptra bola velmi dojimava a skutocne som v tom momente pocitoval hrdost na usilie celeho ludstva, stat sa rovnopravnou galaktickou a vyspelou rasou. Snad len ten koniec bol trochu moc "cheesy..."
Tiez som dufal, ze v ME2 znacne obohatia planety na prieskum, ale vyzera to tak, ze sa s tym excesivne nebabrali... Skoda, prieskum planetarnych sustav som si velmi oblubil. Ze iba po vlastnych?
Bieda... manevrovanie s MAKOm po povrchu bolo pre mna vitanym spestrenim a znacne urychlovalo prieskum.
Milostne sceny z ME2 (priznajme si, ze tieto medzirasove romance su dolezity tahak serie) som uz ale videl, takze o zatial maly dovod menej. =)
 
Hodnoť

 

No tak prr, a v Planescape sa snad za mrtveho hralo zle?! :)
 
Hodnoť

no, vcera som do dohral...

zdalo sa mi to kratsie ako jednotka... alebo len pocit? :)
alebo to ma na triku ta hratelnost? asi... :) v kazdom pripade mam v plane si to zahrat este aspon 25x :o)))
...
jo a neviete kedy bude mass effect 3? :o)))
 


Najčítanejšie na SME