Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Čakanie na Duke Nukem Forever sa skončilo (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

tak toto

je velmi smutna sprava...stary dobry duke...najlepsia 3d strielacka na starych pc...
 

ani ne

Infantilné, vôbec to nebolo 3D, ale ináč dobrá hra, hlavne multi"s"layer v prvej mape 1on1, bola dobra, priechodna. Len tie sprite-y značne skresľovali dráhu rakiet.

Najlepšia 3D "strielačka" na starých PC je jednoznačne Quake resp. online varianta QuakeWorld napr. cez FuhQuake.

Vygoogli si napr staručké video "frags done extreme"
 

revolucna

Ono neda sa povedat ci bola najlepsia ale kazdopadne bola revolucna a aj preto by som povedal ze je v rebricku nad Quakeom.
 

nooo

quake bol fajn, ale na toho som sa dokazal iba pozerat, hrat som sa bal...bolo tam moc masa a krvi...a zombikov...predsalen som bol este maly...
 

sklamem ťa

Duke3D nebol v ničom revolučný, čítaj príspevok nižšie.
 

 

DN3D bol 3D hrou, revolučným sa stal tým, že priniesol nové grafické rozhranie BUILD, ktoré verne zobrazovalo 3D priestory. Menšou slabinou DN3D boli placatí oponenti (Hi-Res Pack aj to vyriešil) a pokým neprišiel na svet Quake 2 so svojím vlastným engine tak Build bol najlepší. Lenže Quake 2 ho zmietol, toto si asi neuvedomili vývojári v Xatrixe keď vydali hru Redneck Rampage, ktorá bola v podstate to isté ako DN3D, tá istá grafika, len iné prostredie. RR by v časoch DN3D bol populárnou hrou, prišiel však na trh príliš neskoro. Počul som však, že Redneck Rampage má byť znovu vydaný, ale už v nejakom pokročilom 3D rozhraní. Uvidíme.
 

velmi sa mýliš

Duke3D vôbec nebol 3D, nebol tam freelook, dalo sa iba trochu dole a hore pozerať a všetko sa neuveriteľne deformovalo. To isté dokázal už Doom I, len to pre nechutnosť nebolo umožnené. Stačí si pozrieť novších Doom2 clientov alebo engine s botmi, napr. Zdoom kde to umožnené je. Taktiež to bolo umožnené v Rise of the Triad od Apogee a tak isto by to zvládol Wolfestein.

Jediné 3D tých čias čo si pamätám je Terminal Velocity a Descent.

Jediná vymoženosť Duke3D oproti D2 boli mapy - lepší map editor. Map editor k Doomom neumožnoval iné ako rovné podlažia a pod, dôvod bol vtedajší HW a jednoduchšia optimalizácia u takých máp ako sú v Doom2.

Nie pokým došiel Quake 2 ale Quake, Quake bol neuveriteľne populárny, len v tej našej banánovej republike kde boli kompy predražené a ľudia chudobní si takmer nikto nekúpil Pentium 100 za napr. 60,000 SKK. Quake 2 došiel v čase kedy Diamond Monster 3D, takže kto si kúpil 3DFX alebo Rivu tak si to už zahral parádne. Quake 2 nebol nikdy tak populárny online ako Quake, QuakeWorld (Q1 online client) hrá dodnes množstvo hráčov.
 

Tak tak

Duke3D malo dosť slabú grafiku, ale bolo to spravené veľmi zábavne.
 

 

Keď Duke Nukem 3D VôBEC NEBOL 3D čo bol potom?
Engine Build umožnil tvoriť v mapách podlažia priamo nad sebou, čo v D2 nebolo možné, tak ako si spomenul. A to je to čo z Dukeho robilo 3D. Ja osobne som medzi DN3D a Quake veľký rozdiel nevidel, ale Quake som prakticky nehrával. Verné 3D prostredie som videl až pri Quake 2.
 

tak ťa musím opraviť

trojrozmernosť engine-u neurčuje editor máp, ale engine. Proste DN3D nevedel hodnoverne zobraziť 3D. Freelook bol spravený iba +- cca 30 stupňov. Keby si mal umožnené pozrieť sa o niečo málo vyššie, tak sa ti celá grafika rozsype.

V tomto ponímaní nebol 100% 3D ani Quake - síce bolo všetko cez poligony (OK vo výbuchu rockety bol jeden sprite aby to bolo pekné a nebolo tak náročné). Aj rakety a granáty boli poligony.
Jediné čo Quake delilo od verného 3D bolo, že si sa mohol pozrieť hore a dole iba 89 stupňov.
Pri 100 stupňoch by to pravdepodobne crashlo :D
Ak chceš porovnávať DN3D a Quake tak si najprv toho Quake-a pozri, je to nebe a dudy :D
 

 

Duke Nukem 3D nie je plne 3D z jedneho prosteho dovodu, pri transofrmacii je velkost perspektivy (t.j. ako je objekt zmenseny) urcena len horizontalnou vzdialenostou, a nie vertikalnou. tj. nejaky vysoky objekt ma rovnaky koeficient perspektivy na spodku aj na vrchu. A jeho hrany su rovnobezne usecky (co pri full 3D niesu) To prave sposobuje tu deformaciu pri zmene uhla pohladu hore/dole.
 

 

Takto, najprv by si si mohol definovat pojmy, aby si vedel, co je to 3D priestor....Aby som ti to troska vysvetlil, 3D priestor ma 3 rozmery, a to dlzka, sirka a vyska )

vazne chlapce pochybujem, ze si niekedy hral 2D hry a 3D hry, ked tvrdis, ze Duke Nukem 3D nie je 3D hra...hra dokazala zobrazit priestor v troch rozmeroch a objekty v nej boli takisto trojrozmerne...o tom je 3D, ak nevies, a nezalezi, ci si sa mohol hore a dolu pozriet len o 30 ci 90 stupnov, o to vobec nejde...vsade sa pise, ze je to 3D hra, ale ty jediny mas pravdu ))


pochybuje, ze si tu hru niekedy hral ))

http://www.youtube.com/watch?v...

toto pravdaze nie je 3D, to je 2D ))) s jednym rozmerom nazvys )

zober si vykres...narysuj si obdlznik

....potom si narysuj kvader

a snad rozdiel medzi 2D a 3D pochopis aj ked tomu velku nadej nedavam )
 

chlapče tak ty ideš úplne mimo misu

Ja viem čo je Sopwith, Mario, Giana Sisters, Pitstop, Pitfall, Dune od Cryo, Sokoban, Elite/Frontier, Andrew Spencer Soccer, ................

Nie DN3D som určite nehral a vymýšľam si. Určite si vymýšľam keď viem porovnať map editor DN3D a Doom, viem kde sú sprite-y a kde sú polygóny, keď viem o tom, že taký freelook mal Rise of the Triad.
Ja za to nemôžem, že tebe starší brat pustil ako prvú hru DN3D tak si zaslepený a že tvoj slepačí mozog ti neumožňuje naprv si niečo prečítať až potom reagovať.

Keby si trošku aj čítal tak pochopíš o čom je debata .
 

Pozri si ohen

V Quake 1 a v Dukovi. V Q1 bol 3 rozmerny ohen, cize ked si okolo neho urobil 360° tak si vzdy videl nesumernu projekciu. Ale v Dukovi bol ohen vyobrazeny ako 2d projekcia, z kadzeho uhlu vypadal rovnako, ako vestky 3D objekty.

Quake1 je trocha ina liga. Pritom vysli priblizne v rovnakom case. Zakladne DM levely sa hraju dodnes s peknym GL enginom, runami, modmi...

Duke bol funny, ale design levelov bol.... Doom 2 je fun si zahrat kedykolvek.
 

Doom 2 je moja srdcovka

tak isto ako Q1-Q3 ;)

Doom 2 po sieti map01 s najmotivujúcejším map01.mid je proste super. No ale ja som hrával bez BFG.
Ajtak je BFG šmejt lebo SuperShotgun je s dobrým mouseskill 100% instant smrť aj pri 100H 100A :)
 

 

Nie je to plna 3D, sice je schopny zobrazit 3D scenu, ale len v obmedzenych parametroch. Nepodporuje transoframcie fo vsetkych rozmeroch. Duke je rovnako 3D ako Doom. Je to len 2D svet transformovany do 3D
 
Hodnoť

v akčných hrach

bola Duke Nukem najvačšia pecka všetkych čias,čosi ako Deep Purple v hardrocku.je to škoda,myslim,že keby vyhlasili zbierku po svete,ta firma by ešte prežila,fanuškovia by ju podržali
 
Hodnoť

:-(

S Duke Nukem 3D sa neodlučiteľne spájala moja mladosť a bol som zvedavý na Forever. Takže nakoniec z toho je Duke Nukem Never a nostalgické spomínanie... DN3D bola moja NAJ hra v druhej polovici 90-tych rokov, každý level poznám naspamäť, neskôr som získal Atomic Pack a ani ten nebol na zahodenie. Ak máte túto hru a chcete si zahrať nové mapy môžete si ich posťahovať tu http://www.freespaceportal.inf...
Odporúčam vyskúšať aj Hi-Res Pack http://hrp.duke4.net/ grafika bude krajšia, vo vyššom rozlíšení a čo je dôležité nepriatelia budú 3D, nie placatí ako v pôvodnej hre, pár obrázkov si môžete pozrieť aj tu http://forums.freespaceportal....
 
Hodnoť

 

Pre znalcov .... R. I. P. Duke Nukem ...
 
Hodnoť

skoda

veril som ze s tym pridu coskoro, toto je ale ozaj zla sprava
PREY je podla mna najoriginalnejsia hra zo vsetkych 3D strielaciek, priniesla kopec noviniek v hratelnosti ako ziadna ina hra predtym ani potom a aj taky PORTAL je len vykradnuty modifikovany napad z PREY
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME